søndag 25. mars 2012

Mixed media - penn + akvarell

Denne gangen kommer noe helt annet enn i de forrige innleggene. Jeg fikk nettopp en ny bok i posten, om teknikker med penn og akvarell av Claudia Nice. Boka heter "Creating textures with pen and ink with watercolour". Disse to tegningene er etter hennes tegninger fra denne boka - det er altså ikke mine verk sånn sett. Men å kopiere teknikker fra andre gir mye læring. Jeg liker ideen om å lage detaljerte tegninger. Men samtidig er jeg litt for utålmodig, slik at uttrykkene blir mye mer rufsete enn Nice sine illustrasjoner. Men blekk og akvarell i kombinasjon kan gi veldig fine resultater når man behersker det. Disse to tegningene er første forsøk. Igjen - jeg er for utålmodig til å gjenta de samme tegningene to-tre ganger, selv om jeg vet at resultatene blir bedre og bedre for hver gang siden man lærer av feilene fra de forrige forsøkene. Men - det er viktigere for meg å kose meg med denne hobbyen enn å strebe etter resultater!
I got a new book recently, "Creating texture with pen and ink with watercolour" by Claudia Nice. So I had to try out some of the techniques. These drawings are "copies" from her book. Mine are, however, somewhat more jagged as I am a bit too impatient to create "perfect"images.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar