søndag 6. mai 2012

Botanisk studie/botanical study


Selv om jeg mest ønsker å beherske en mer impresjonistisk måte å male akvarell på (selv om det kanskje vil ta noen år før jeg er der...), så er jeg også trukket til det motsatte; deteljerte og fine botaniske studier. Av og til kjeder det meg å tegne eller male så behersket og realitetstro, mens andre ganger er det fint å få til "pene" resultater. Jeg driver for tiden og lærer akvarell ved å kopiere andre, så dette motivet er også tatt fra Julie Collins. Hun har en morsom tilnærming til å male blomsterportretter. Selv om hun også gjør klassiske, botaniske studier, har hun en mer røff måte å portrettere blomster på som jeg liker.

Even though I wish to master a more impressionistic way to paint in watercolour, I am also attracted to detailed and realistic botanical studies. As I am learning to master watercolour by copying others at the moment, this object is also "stolen" from Julie Collins.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar